sharmilanasheed.reismee.nl

Dag 1 in Valencia


Mijn dag begint laat, rond 12 uur krijg ik mezelf zover om richting het oude centrum te lopen.
Na de douche van vannochtend ben ik al weer kletsnat,... dit is een beetje vies.... heel anders warm dan in Sicilie.
Maar goed,... er is veel moois om te zien,.. dus hup eruit.
Onderweg kom ik een man tegen die vraagt of ik zijn hulp nodig heb, hij heeft speciaal zijn auto langs de kant geparkeerd omdat hij dacht dat ik verdwaald was. Hij vraagt of hij kan helpen.
Ik geef aan dat ik geniet van het weer en de prachtige gebouwen en kijk gewoon rustig om mij heen.
You seem lost,.. zegt hij nog een keer.
Nee hoor, ik ben niet verdwaald, ik ben hier voor all oude gebouwen en de gebouwen van Santiago Calatrava.
Wil je misschien iets leuks gaan doen vraagt hij? Pardon ? Je wilde me toch helpen omdat ik er 'lost' uitzag? Jaja, dat zeker,.... maar misschien vind je het leuk om met mij een biertje gaan drinken, misschien vanavond ergens op een terrasje.
We hebben iets gemeen zegt hij: Jij bent klein, ik ben klein en jij bent super mooi.
Nou,.. bedankt voor het compliment maar ik denk niet dat dat erin zit.
Hij zegt : Imagine what it would be like,... a beautiful girl from Holland and I'm frome Spain.
Nogmaals bedank ik, en hij dringt aan dat ik zijn nummer in mijn telefoon moet oplaan zodat ik vanavond kan bellen, hij zegt dat we een prachtige toekomst kunnen hebben.
Ik sla zijn nummer op zodat ik er van af ben. En ja hoor, ik zegt dat ik wel zal zien, misschien bel ik, maar misschien ook niet.
Hij groet en loopt terug naar zijn auto.
Gelukkig, ik kan weer verder met mijn tocht door de stad.
Rond 15:00 a 16:00 moet ik een grande fles aqua bestellen want ik kan niet meer, zo zo zo heet. Ik zoek een plekje in de schaduw, neem een paar flinke slokken water en ga weer verder.
Onderweg kom ik allemaal mooie plekjes tegen, Valencia is een mooie en hele plezierige stad.
Met plezierige aanrdig mensen.
Op een terrasje drink in een lekker glas vino bianco en bestel tappas,.. maar die hebben ze niet want de keuken gaat pas om 20:00 open.
Dus,.. na de wijn weer verder door de stad. Op een bankje bij een prachtige barroke kerk zit een oud echtpaar op een bank. Ik maak een foto,.. woooow misschien wel mijn mooiste foto van de trip. Hij is zwart wit, beoordeel zelf maar.
het echtpaar spreekt mij aan, en vragen heb jij een foto van ons gemaakt, dat kan niet zomaar hoor. Ze lachen een beetje en ik vraag of ik de foto moet opsturen, ik laat de foto zien en zeg dat hij echt heel heel mooi is.
maar, ze hebben geen internet en volgens mij zijn ze te bang om het huis adres te geven.
Ik spreek een politie koppel aan en vraag of zij voor mij wat dingen kunnen vertalen zodat ik mij naar het echtpaar beter kan verwoorden.
Helaas,.. het is niet nodig. en ik denk echt dat ze te bang zijn om het adres te geven.
Ik loop weer door en eindig op een ontzettend gezellig plein en bewonder alle passanten.
Binnen bestel ik een paar tappasjes en zij houden aan de hand van het aantal tandenstokers bij hoeveel ik er heb gegeten.
Het is heerlijk, 7 stukjes stokbrood met heerlijke dingetjes erop.... dit is genieten tijdens de ondergaande zon.
Ik bel nog even met mijn ouders en vertel hoe het hier genieten is.
Daarna richting hostel en klef in bed.
Weltrusten dag 1

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!