sharmilanasheed.reismee.nl

Dag (nacht) 1 in Valencia

Hallo lieverds,

Dag (nacht) 1 in Valencia is goed verlopen. Ik heb de ochtend en middag natuurlijk doorgebracht in Sicilie.
Ik wilde al vroeg in de ochtend de kabelbaan naar beneden nemen om misschien de rest van de middag op het strand door te brengen.
Echter, toen ik rond een uur of 9 a half 10 bij de kabelbaan kwam bleek dat deze pas om 13:00 open zou gaan.
Helaas,.. een andere weg naar beneden is er niet, mijn scooter staat beneden geparkeerd, en als ik de bus neem waar ik hoe dan ook, ook nog 2 uur op moet wachten kom ik niet bij de parkerplaats uit. En een taxi is geen optie want na vragen aan de chaufeur geeft hij aan dat hij niet goedkoper dan 20euro kan rijden.

Er zit niets anders op, ik wacht in de zon tot 13:00,.. schaduw is namelijk nergens te bekennen.
Op een gegeven moment komt er een man naast me zitten en probeerd in het italiaans, gemengd met engels met me te communiceren.
Hij vraagt waar de reis naar toe gaat,.. en ik laat hem het boekje van Valencia zien. Ik ben me al aan het voorbereiden voor de komende dagen.
Hij vraagt wat ik er ga doen, en of ik op vakantie ben geweest in Erice (Trapani-Sicilie).
Ik leg uit dat ik een architectuur reis door Europa maak,.. en dat ik baal van het verkeer in Sicilie. Ik moet nog tot 13:00 op de kabelbaan wachten. Hij stelt voor om mij naar beneden te brengen met zijn scootertje, maar dat zie ik niet helemaal zitten aangezien ik een mega rugzak draag van 18,5 kg.

Er komt een nieuwe taxi chaufeur aan en ook hij vraagt of ik met de taxi wil. Nee dank u wel zeg ik.. want goedkoper dan 20euro kan het niet, en de kab3elbaan kost mij maar 3euro. Tenslotte is Sicilie al duur genoeg voor die paar dagen.
Ik geef aan dat ik liever wacht dan zoveel geld te moeten betalen.

Na een tijdje, 10 a 15min komt hij weer naar me toe en zegt... kom maar, stap maar in, ik breng je naar de parkeerplaats beneden aan de kabelbaan. Daar waar mijn scooter dus staat.
Ik stap in, en hij hoeft geen geld van mij te hebben, hij brengt met gratis naar beneden. Een ontzettend aardige Siciliaan met zwarte tanden en een apart geurtje. Maar, dat neem ik voor lief, hij wil me tenslotte voor niets naar beneden brengen.
Onderweg naar beneden, wat overigens een prachtige weg naar beneden is...met een schitterend uitzicht over de dorpjes en de zee, geeft hij mij zijn kaartje en vraagt of ik hem wil bellen als ik nog een keer een taxi nodig heb.
Hij gaat ervanuit dat ik nu in een hotel in Trapani zal overnachten, niet wetende dag ik op weg naar Valencia ben en mijn dagen in Sicilie erop zitten.

Bij de scooter aangekomen bedank ik hem vriendelijk en ik hoef inderdaad niets te betalen. Bel me als je me nodig hebt zegt hij nogmaals.
Ik loop naar de scooter en met mijn 18,5 kg zware rugzak stap ik op en rijd weg. Als of ik al jaren ervaring heb haha. Je raakt gauw gewend aan het gevoel, en in warm weer is scooter rijden goddelijk,.. heerlijk de wind in je haren, je kleren wapperen en je ziet prachtige dingen.

Ik rij naar een tankstation waar ik nog 15euro van de dag ervoor terug kreeg,.. en vervolgens rij ik naar het verhuurbedrijf. Ik geef de scooter af en ik mag gebruik maken van het internet zegt de jongen achter de balie. Het is de jongen die mij de dagen ervoor samen met Marina ontzettend hebben geholpen en hebben verteld over het eiland Favignana wat ik absoluut gezien moest hebben voor vertrek.
Ik heb er de hele middag gezeten en mij voorbereid om mijn reis naar Valencia. Ik heb alles uitgezocht van het oude centrum en de gebouwen van Santiago Calatrava.
Ik krijg gratis koffie van de jongen, gratis een warm broodje zodat ik mn avond eten al heb gehad en ik mag de hele middag gratis gebruik van het internet maken.
Ze zijn erg aardig voor mij en ik communiceer via google vertaler. Zij spreken geen engels en ik probeer met een paar woorden en google terug te praten.
Ik heb via google een bedank woordje geschreven en mijn bus om 15:35 gepakt richting het vliegveld Trapani.

Daar kwam ik veel en veel te vroeg aan en kon mijn bagage nog niet inchecken. Ik heb een tijdje gewacht en daarna ingechecked. Na het inchecken richting de gate waar iedereen 1,5uur van te voren al ontzettend onrustig wordt. Iedereen begint de duwen en ze zijn erg bang dat ze hun plek in het vliegtuig zullen missen.
Maar, het vliegtuig zal echt niet eerder vertrekken dan de afgesproken tijd.
Het is een ontzettend leuk spectakel om te aanschouwen en ik geniet ervan.
Het duwen en voordringen heeft namelijk geen enkele zin, daar gaat het niet sneller van, kortom, ik denk dat het juist trager gaat. En hoe dan ook moeten we stuk voor stuk langs de controle post.

In het vliegtuig aangekomen geniet ik van het mooie uitzicht. Naast mij zit een zenuwachtig meisje dat continue gaat staan, zitten, staan, zitten, haaren goed doen, lipstick op, haren goed, staan, zitten, staan, zitten, foto's van zichszelf maken, staan, zitten etc....
Misschien had ze vliegangst.....!
Ik ben veilig geland in Valencia en rond 21:45 zit ik in de metro.
11 stops verder mag ik eruit en via een route beschrijving van het hostel moet ik nog 15min lopen voor ik arriveer in het hostel.
De recensies hebben niet gelogen,.. het is hier heet en nat warm. Binnen no time ben je van top tot teen bezweet. Geen airco in het gebouw en alles volet klef.
Ik leg mijn rugzak boven op de kamer en loop naar de dichtsbijzijnde automaat op een koud blikje fanta te drinken, ik loop naar buiten en hoop wat te kunnen afkoelen.
Maar,.. dat helpt niet want wanneer ik de trappen naar mn kamer oploop ben ik alweer nat.
Ik trek al mn kleren uit en ga me zo min mogelijk onder een dun wit laken liggen en hoop wat te slapen.

Dag (nacht) 1 van Valencia zit erop.
Tot morgen
xx


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!